Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-19, 07:03   #1
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Vem kommer knipa fjärdeplatsen i Premier League?


Enligt t. ex Bet365 står det egentligen mellan Man City och Tottenham. Spurs får man 1.72 och Man C för 2.37...

Tack vare Spurs smått fantastiska dubbelvinster över Chelsea och Arsenal har man nu gått om Manchester och är alltså favoriter för att nå den efterlängtade CL-platsen...

OM vi kollar på schemat som finns kvar för Spurs:

Manchester United - Tottenham Hotspur
Tottenham Hotspur - Bolton Wanderers
Manchester City - Tottenham Hotspur
Burnley - Tottenham Hotspur

De har alltså tre bortamatcher kvar varav en mot konkurrenten City...

Troliga resultat:

Manchester United - Tottenham Hotspur: 3-1
Tottenham Hotspur - Bolton Wanderers: 3-0
Manchester City - Tottenham Hotspur: 1-1
Burnley - Tottenham Hotspur: 0-2
= 7 poäng

Om vi kollar på Citys schema har de:

Arsenal - Man C
Man C - Aston Villa
Man C - Tottenham Hotspur
West Ham - Man C

Troliga resultat:

Arsenal - Man C: 2-2
Man C - Aston Villa: 3-1
Man C - Tottenham Hotspur: 1-1
West Ham - Man C: 0-3
= 8 poäng

Det ser emd andra ord inte jätteljust ut för City. Ett scenario som skulle omkullkasta hela ekvationen är dock om Manchester City VINNER mot Arsenal till helgen. Varför inte?

Arsenal har egentligen ingenting förutom placering att spela för...De har kraftiga skadeavbräck + Fabregas borta. Så - är det Bendtner som ska hota Manchester City. Vem vet, oddsen för City låg på runt 5.00 vid öppning och har nu rasat ner ordentligt. Jag tror att de har en riktigt fin chans med Bellamy och Tevez som aldrig fick dit den mot Man U.

Manchester Uniteds chanser mot Spurs känns riktigt fina. De har vittring på pokalen igen, och med mängden av matchvinnartyper som finns i det laget känns ettan riktigt rejäl.

Vad tror ni? Vilka tar hem det?
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-19, 08:14   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Du glömmer att Van persie även spelar. Sedan är dock frågan vad arsenal prioriterar.
Själv tror jag Tottenham tar den faktiskt då jag räknar med att Arsenal plockar 3 poäng hemma på Emirates. Wenger måste återställa lagets heder. Den katastrofala vändningen som Wigan gjorde kommer sätta sina spår. Räkna med en van persie från start, fabregas är ett frågetecken visst, men wenger har alltid ess i rockarmen.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-19, 08:40   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Du glömmer att Van persie även spelar. Sedan är dock frågan vad arsenal prioriterar.
Själv tror jag Tottenham tar den faktiskt då jag räknar med att Arsenal plockar 3 poäng hemma på Emirates. Wenger måste återställa lagets heder. Den katastrofala vändningen som Wigan gjorde kommer sätta sina spår. Räkna med en van persie från start, fabregas är ett frågetecken visst, men wenger har alltid ess i rockarmen.
Du är för färgad jag tror Liverpool tar den ^^
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-19, 10:23   #4
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Du är för färgad jag tror Liverpool tar den ^^


Som sagt KP, du är för färgad.

Jag tror att det kommer att bli en höjdarmatch, men Tevez kommer att vara för mycket för Arsenal. RVP i all ära...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-19, 15:51   #5
 
Kurt-Egons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 196
Sharp$: 63

PremierLeague
Stats: 16 - 18 - 2
ROI: 123.43%
Vinstprocent: 47.00%

Standard

Liverpool tar den!
(läs Tottenham)
__________________
There´s only one United - the biscuit.
Kurt-Egon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-19, 16:26   #6
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Det ser ju ut som att det kommer att hänga ganska mycket på mötet mellan lagen....

Även om både Spurs och City förlorar mot storlagen har ju City 3 poäng upp på Spurs vid vinst mellan dem. Och det är allt som behövs
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-19, 17:08   #7
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1371


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tottenham kommer inte att vika en tum, mina pengar hamnar på Spurs
bokis29 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-19, 17:51   #8
 
Tjalans avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 56
Standard

Tror på Tottenham. De lär få stryk mot United, men ska slå Burnley och Bolton och allt kan hända i Wastelands. Shitty har arse borta, som är ruggigt svår oavsett, och så både Villa och Tottenham som båda är skickliga lag och Villa är ett fantastiskt kontringslag med Agbonlahor och Young i fronten.

Sedan hoppas jag verkligen, VERKLIGEN, att Tottenham tar det också. Man såg ju vad pengar och CL gjorde med Chelski...
__________________
Yeah, I ain’t here to talk it out man, fuck a dialogue
I’m an enemy, you want a friend? Go and buy a dog
Tjalan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 06:34   #9
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Om jag är färgad CIty så är det ett extremt Spurs-färgat garde som tror på Tottenham

Så länge Både Man C och Spurs förlorar sina matcher matcher mot storlagen hänge det fortfarande på mötet dem emellan, förutsatt att de tar "de enkla" poängen.

Och ett Manchester United som fått vittring på 5:e titeln i rad tror jag är en djupt svårare uppgift än ett skadedrabbat Arsenal...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 06:34   #10
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Är inte ensam om att tycka det. City öppnade på 5.00 och är nu nere i runt 3.8....kommer nog falla ännu mer...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 11:19   #11
 
Lunkans avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 205
Sharp$: 899
Standard

Kommer troligtvis avgöras på mötet dem emellan. Hur det går där vågar jag inte säga.

Villa kan också lätt ta ett kryss mot city, inte alls otroligt. Samtidigt så har City fördel i att möta Arsenal och inte United, då Arsenal nu är mer el mindre avhängda. Jag skulle heller inte som ni andra gör räkna bort att Tottenham får sig en pinne på Old Trafford. Antagligen kommer fergie tura med sig 3 pinnar men man vet ju aldrig, turen bör vända någon gång och då tror jag lätt tottenham tar en pinne då..
Tottenham har ju spelat sjukt, sjukt mycket bättre än vad United gjort den senaste tiden, det är rent faktum.

Summa sumarium, jag tror Tottenham tar detta. Pga att City ändå har kvar att möta Villa som gillar att kryssa och spela rätt bra mot bra lag. Tottenham har också en bättre form just nu.
Lunkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 13:06   #12
 
Tjalans avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 56
Standard

Lunkan, Sir Alex har turat hem elva ligatitlar eller hur står det till där?
__________________
Yeah, I ain’t here to talk it out man, fuck a dialogue
I’m an enemy, you want a friend? Go and buy a dog
Tjalan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 13:23   #13
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan Visa inlägg
Kommer troligtvis avgöras på mötet dem emellan. Hur det går där vågar jag inte säga.

Villa kan också lätt ta ett kryss mot city, inte alls otroligt. Samtidigt så har City fördel i att möta Arsenal och inte United, då Arsenal nu är mer el mindre avhängda. Jag skulle heller inte som ni andra gör räkna bort att Tottenham får sig en pinne på Old Trafford. Antagligen kommer fergie tura med sig 3 pinnar men man vet ju aldrig, turen bör vända någon gång och då tror jag lätt tottenham tar en pinne då..
Tottenham har ju spelat sjukt, sjukt mycket bättre än vad United gjort den senaste tiden, det är rent faktum.

Summa sumarium, jag tror Tottenham tar detta. Pga att City ändå har kvar att möta Villa som gillar att kryssa och spela rätt bra mot bra lag. Tottenham har också en bättre form just nu.
Som många av er vet är jag insnöad på trendbrott. Att Tottenham vinner mot The Big Three (Liverpool finns inte längre ) inom loppet av 10 dagar.....aldrig. Manchester Den poängen räknar jag bort helt. Mycket större sannolikhet för City att ta poäng mot Arsenal.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 21:46   #14
 
Lunkans avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 205
Sharp$: 899
Standard

Tjalan, syftade mer på senaste tiden då United haft mer flyt än någonsin, utan att ha något utpräglat offensivt spel överhuvudtaget. Matchen mot City inte minst.

Ja visst låter det otroligt, portugisen. Men jag ville bara konstatera faktumet att Spurs spelat 3ggr så bra som United gjort den senaste tiden, det är väl vad som talar för dem.
Lunkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-21, 05:45   #15
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan Visa inlägg
Tjalan, syftade mer på senaste tiden då United haft mer flyt än någonsin, utan att ha något utpräglat offensivt spel överhuvudtaget. Matchen mot City inte minst.

Ja visst låter det otroligt, portugisen. Men jag ville bara konstatera faktumet att Spurs spelat 3ggr så bra som United gjort den senaste tiden, det är väl vad som talar för dem.
Jag tycler dagsformen är sekundär i sådana här lägen. Visst, Manchester-derbyt kunde slutat precis hur som helst, men antalet matchvinnartyper i United vs Spurs? Som dessutom har spelat matcher och HÖJT sin prestation just därför i lägen som just detta? Tror inte Spurs är redo för att vinna dessa matcher. I de två tidigare matcherna har faktiskt pressen varit av. Nu vet de att en vinst mot United mer eller mindre sealar en Champions League-plats nästa år, och jag tror inte Spurs har materialet för att vinna en sådan här match.

bara mina funderingar. Kommer sitta bänkad
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td